Debat
»Hold op med at reducere sygeplejersker til et spørgsmål om hænder«
Hold op med at reducere sygeplejersker til et spørgsmål om ’hænder’.
Sociolog: Her er, hvad jeg oplevede, da storbyfolket pludselig flyttede ud til os på landet
Som sociolog bosat på landet blev coronakrisen en uventet mulighed for at studere mødet mellem byboere og landboere.
Coronakrisen satte den landlige idyl under pres
Som sociolog bosat på landet blev coronakrisen en uventet mulighed for at studere mødet mellem byboere og landboere.
Coronakrisen satte den landlige idyl under pres
Sociolog: Her er, hvad jeg oplevede, da storbyfolket pludselig flyttede ud til os på landet
Min far har klaret sig selv, arbejdet hele livet og betalt sin skat. Men hans behandling er hjerteskærende og kynisk
Med stolthed har jeg altid tænkt på, at jeg bor i et samfund, der behandler sine skrøbelige etisk, respektfuldt og værdigt.
Så laver underklassen ballade igen
Folket er tilbage igen. Nu i Frankrig, hvor to blokke står skarpt over for hinanden: dem på toppen og de andre.
I et andet univers
Østrigs kansler, Karl Nehammer, som besøgte Putin i Moskva forleden, siger, at den russiske præsident lever i sin egen verden.