Ondskabens absolutte nulpunkt
Peter Wivel forklarer i denne klumme, hvorfor langfredag er så skræmmende.
Peter Wivel forklarer i denne klumme, hvorfor langfredag er så skræmmende.
Overenskomstaftalen mellem lærere og kommune udfordrede folkeskolens berettigelse.
Overenskomstaftalen mellem lærere og kommune udfordrede folkeskolens berettigelse.
Der er alt for lidt viden og fokus på den kroniske underlivssygdom, der hedder endometriose. Alt for ofte afvises kvinder, der lider af den, med, at de bare skal tage et par panodil og ligge lidt i sengen.
Når jeg går til forelæsning i samfundsfag, sidder jeg langt oftere ved siden af børn af læger, økonomer og advokater end af ufaglærte og fabriksarbejdere. At gøre kandidat-SU’en lånebaseret er en fremragende ide.
Den offentlige digitalisering foregår i lyntempo, men hvem styrer udviklingen? Staten er under historisk forandring.
Med en forbløffende historieløshed bruger Putin og hans folk historien til at retfærdiggøre deres krig.
Mit forpulede præstesprog kan føles intetsigende, når alt er sort. Men jeg oplever en evighed i den kildren, det giver, når min lille dreng ler til mig.
Mit forpulede præstesprog kan føles intetsigende, når alt er sort. Men jeg oplever en evighed i den kildren, det giver, når min lille dreng ler til mig.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes