Debat
Jakob Engel-Schmidt: »De burde få en guldmedalje i uoverlagt politisk aggressivitet«
Jeg vil ikke hænge tidligere kollegaer eller andre debattører ud, men alligevel bliver jeg nødt til at fremhæve deres udnyttelse af begivenhederne i Ukraine. Måden, de bruger den indenrigspolitiske debat om Ukraine og den danske støtte til landets krig…
Det almene gymnasium skal ikke rettes mod erhvervslivet
Stærke interesser vil praksis- og erhvervsrette Danmarks almene gymnasium. Det vil undergrave en vigtig samfundsinstitution.
Vi er gået fra ’alle har ret til et fedt køkken’ til ’alle skal have ret til en fed psykolog’
Jeg har intet imod psykologer, og der er absolut situationer, hvor de kan være livsnødvendige, men jeg tror, at man skal passe på med at tro, at de er løsningen på alle psykiske problemer.
Vores fantastisk mange muligheder for at realisere vores største drømme gør os syge
Jeg har intet imod psykologer, og der er absolut situationer, hvor de kan være livsnødvendige, men jeg tror, at man skal passe på med at tro, at de er løsningen på alle psykiske problemer.
Flere dage skulle der ikke til for at feje samfundsforkælelsens akademiske sniksnak af banen
På mindre end en uge er ’Illusionernes undergang’ af Adam Reckwitz reduceret til utidssvarende sniksnak.
Vi skal holde op med at være så hykleriske, når det gælder menneskeliv
Behandlingen af flygtninge fra krigen i Ukraine viser, at der er tydelig forskel på menneskeliv.
Min mor kaldte os tryghedsnarkomaner. Hvordan taler man så med en veninde, der er på flugt fra Kyiv?
Siden invasionen af Ukraine i sidste uge har kronikøren løbende delt tanker og drømme og håb med en veninde, der har været på flugt fra det krigsramte land.
Jeg ville beskrive mig selv som pacifist, men denne krig udfordrer ideen om fred og fordragelighed
Siden invasionen af Ukraine i sidste uge har kronikøren løbende delt tanker og drømme og håb med en veninde, der har været på flugt fra det krigsramte land.
Vi frygter simpelthen, at forældre med gode intentioner risikerer at umyndiggøre deres børn
Alt for få unge stifter bekendtskab med arbejdslivet i deres teenageår. Den tendens skal ændres, og det store ansvar for at vende bøtten ligger i hjemmene.