Debat
Musikundervisningen i skolen er blevet skamskåret i årevis. Det er symtomatisk for alt, hvad der er gået galt med folkeskolen
Musikundervisningen i folkeskolen er i dyb krise. Det er i sig selv en tragedie. Men det er også et tegn på den krise, som fællesskabet i folkeskolen generelt er i.
Det danske skolesystem fordrer et nationalt søvnunderskud blandt unge
Unge får for lidt søvn, og det hæmmer deres indlæring. Det skal der laves om på. For både læreres og elevers skyld.
Frygten for at ende som skolens luder er større end modet til at anmelde forbrydelsen
Så længe det er ekstremt skamfuldt at få sine nøgenbilleder stjålet og delt, kan ofre trues til tavshed og gerningsmænd gå fri i årevis.
Drop nu den naive tro på, at den bedste kandidat vinder jobbet. Dit køn er afgørende for dine jobtilbud
Jeg har intet problem med, at mit køn spiller sammen med det utal af andre faktorer, der afgør en ansættelse. Det gør det nemlig uanset kvoteregler.
Mig må I gerne hyre, fordi jeg er kvinde
Jeg har intet problem med, at mit køn spiller sammen med det utal af andre faktorer, der afgør en ansættelse. Det gør det nemlig uanset kvoteregler.
Klimabevægelse: Det her er jo et reality check for statsministeren
Klimarådet har netop gjort status over regeringens indsats i den grønne omstilling. På trods af fremskridt er det endnu ikke sandsynligt, at Danmark kan nå sin egen målsætning inden slutningen af dette årti. Ifølge Klimabevægelsen bliver regeringen ved…