Debat
Mareridts-militarisme: International politik er en skolegård, hvor drenge drømmer om krig
Engang var verdenskrige noget, man vandt eller tabte, men efter sommeren 1945 kan den store krig kun tabes. Og fjenden er derfor ikke andre nationer, men alle de kræfter, som vil sætte hårdt mod hårdt.
Cepos turnerer med halve sandheder
Der er intet ord om lønkompensation og 110 pct. dagpenge under efteruddannelse i Cepos’ analyse af uligheden. Den borgerlige tænketank turnerer rundt med hullede regnestykker og halve sandheder
Faldt 6 meter fra et gelænder: »Til en fredagsbar for ni år siden traf jeg mit livs dårligste beslutning«
Efter en ulykke stod jeg ved en skillevej. Skulle jeg se ulykken som noget, der begrænsede og definerede mig? Eller skulle jeg fokusere på mulighederne? Jeg valgte håbet.
Bortset fra svipseren viser Nick Hækkerup, at han taler virkelighedens moderne nysprog næsten flydende
Nick Hækkerup står med få undtagelser stærkt i overvågningsdebatten. Han har forstået, at argumenterne for mere overvågning skal være konkrete og ikke principielle.
Kom nu, giv solo-selvstændige bedre arbejdsvilkår
EU har fået øjnene op for, at der ofte er en urimeligt skæv balance, når enkeltstående freelancere eller soloselvstændige enkeltvis skal forhandle deres arbejdsvilkår, mens de faglige organisationer klarer paragrafferne for deres fastansatte kolleger….
Marcus Knuths udtalelser om ukrainske flygtninge lyder som rendyrket racisme. Er det virkelig de konservatives linje?
Ikke kun ukrainske flygtninge bør kunne arbejde.
Politiker: »Jeg vil overveje en ekstra gang, om jeg igen skal sætte min fødder i Togas tilrøgede lokaler«
Det mest problematiske er, at han gjorde sig til herre over sagens interesse for den offentlige debat.
Stop nu fordommene: Selvfølgelig kan en transmand føde barnet og stadig blive dets far
Det er helt rimeligt, at en mandlig forælder ikke ønsker at blive registreret som mor. Det vil et nyt lovforslag rette op på. Debatten omkring det afslører mange misforståelser om både jura og køn.
Prisvindende korrespondent: Vesten bærer en del af skylden for Putins krig
Både lande og ledere reagerer i reglen på ydmygelser på én af to måder: med aggression eller selvransagelse. Vesten lagde kimen til sine egne problemer, da man insisterede på at udvide Nato mod øst.