Vi lader stå til, mens kvinder myrdes
Årligt myrdes flere kvinder af deres partnere, end der er bandedrab. Alligevel gør vi rasende lidt ved problemet.
Årligt myrdes flere kvinder af deres partnere, end der er bandedrab. Alligevel gør vi rasende lidt ved problemet.
Ekspertudspil om en CO2-afgift bør afstedkomme et politisk hamskifte hos regeringen.
Jeg er 54 år! Jeg skal arbejde, til jeg er mindst 69. Et af mine børn blev student sidste sommer, og jeg tænker på mig selv som maksimalt en 44-årig.
Hvordan bør en dansk CO2-afgift konkret udformes, så klimalovens mål opfyldes på bedst mulig vis? Ekspertgruppe giver deres svar i denne kronik, som offentliggøres, mens den holder pressemøde.
Hvordan bør en dansk CO2-afgift konkret udformes, så klimalovens mål opfyldes på bedst mulig vis? Ekspertgruppe giver deres svar i denne kronik, som offentliggøres, mens den holder pressemøde.
Jeg vil ikke skrue ned for mine ambitioner på mine elevers vegne, men det bliver jeg nødt til, som folkeskolen er i dag. Det siger Ditte Charles, en ung folkeskolelærer, der har tanker om at forlade den igen.
Hvis forældrene prioriterede fællesskabet i folkeskolen, og lærerne var bedre klædt på til at forstå diagnoser, ville vi sagtens kunne inkludere mange flere af de elever, vi i stedet sender i specialtilbud, og som i øvrigt uberettiget får skylden for d…
Hasse Christensen og hans kone er begge folkeskolelærere, og derfor var det et meget nemt valg, da de placerede begge deres børn på en friskole. Det gode fællesskab i folkeskolen forsvinder med inklusionen, mener han.
’Badehotellet’ er godt håndværk og en fin fortælling om en epoke, vi bliver ved med at dyrke.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes