Skandaleværk gav museet uvurderlig omtale, og alligevel vover de at sagsøge kunstneren
Opmærksomhed er kunstens møntfod.
Opmærksomhed er kunstens møntfod.
Siden jeg var 11 år, har jeg brugt det meste af mit krudt på at forholde mig til mit udseende. At frasige sig udseendet som kvinde er som at detonere en bombe. Men nu gør jeg det.
Der er en almen dimension ved Lauritzens exit. Den forstærker indtrykket af en rekrutteringskrise i den politiske klasse. Sat på spidsen: Hvem gider at være politiker?
Norge har større social ulighed i videregående uddannelse. Vi bør derfor være meget varsomme med at gøre som nordmændene og omdanne en del af SU-stipendiet til studielån.
Svækker vi kontrollen med efterretningstjenesterne, kommer vi i konflikt med Menneskerettighedskonventionen.
I dag ville Søren Kierkegaards forlovede være fyldt 200 år. Men hvem var hun, og hvad blev der af hende efter den danske tænkers tidlige død?
Der foregår i øjeblikket intense forhandlinger om Irans atomprogram i Østrigs hovedstad, Wien. Men uanset udfaldet er Iran blevet Mellemøstens helt dominerende land
Hvor meget skal der gøres for, at svækkede ældre og kronisk syge overlever et livstruende sygdomsforløb?
Vi må acceptere, at mønsterbryderes overlevelsesstrategier ikke nødvendigvis er flotte i farven. De kan være grimme, men de dækker måske over noget endnu grimmere, forklarer psykolog Helle Lindgaard.
Op til 5 procent af de danske skoleelever har symptomer på skolevægring. Måske har vi et problem med hele den passive undervisningsform i folkeskolen.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes