Debat
Med Louvre som kulisse: Beyonce og Jay Z udstiller kunstens hvide kolonialisme
Vi har brug for en diskussion af hvid kunst.
Fransk politik foregår på højrefløjens præmisser
Franskmændenes gule vest er blevet grøn. Alligevel vil kun hver fjerde stemme til Venstre for Macron.
Politisk omvæltning: Frederiksberg-konservatismen er ved at uddø
Kommentatorerne sagde det, bookmakerne spåede det, men faktisk blev kommunalvalget 2021 på Frederiksberg ikke super tæt.
Økonom: Væk med den uambitiøse tilgang til arbejdsmarkedet
Et af de steder, virksomhederne kunne lede efter arbejdskraft, er i andre EU-lande.
Socialdemokratiet udstiller demokratiets krise
Den socialdemokratiske arbejderbevægelse organiserede i generationer en omfattende folkelig bevægelse, der sikrede den brede befolknings demokratiske deltagelse i samfundslivet. En demokratisk deltagelse, selvsamme parti har været med til at undergrave…
Myndighederne fratog dem deres rettigheder og livsindhold. Men formåede ikke at passe på dem
Efterlysning af ældreministeren og regeringens kommissionsrapport om de 474 plejehjemsbeboere, der døde med covid-19 fra 20. december 2020 til 31. januar 2021.
Myndighederne fejlede: Hvis jeg kunne tale med min mor igen, måtte jeg fortælle hende, at ingen ville tage ansvar for hendes død
Efterlysning af ældreministeren og regeringens kommissionsrapport om de 474 plejehjemsbeboere, der døde med covid-19 fra 20. december 2020 til 31. januar 2021.
Politiken mener: Det er forståeligt, hvis Olaf Scholz har sommerfugle i maven, småsvedige hænder og hjertebanken i dag
Europa har brug for et mere proaktivt Tyskland.