Debat
Formand i Act for Life: Jeg er bestemt ikke stolt over at være EU-borger, mens jeg står her på grænsen og kigger på de bare tæer
De er flygtet mod EU i håbet om at opnå sikkerhed, men mødes med vold. Det er en menneskeret at søge asyl, en menneskeret, som krænkes på den mest grusomme måde.
Studerende: Man skal prise sig lykkelig, hvis man får lov at sætte foden indenfor på klubben
Nattelivet er kun for de ’hvide’. Det anerkender politikerne tilsyneladende. Så må de også tage de nødvendige beslutninger.
Da jeg valgte vaccinen fra, syntes jeg selv, at jeg havde truffet et rimelig oplyst og reflekteret valg
Jeg havde truffet et oplyst og reflekteret personligt valg om ikke at blive vaccineret. Men statsministeren og frygten for, hvor regeringens linje fører hen, pressede mig til at tage imod stikket. Er det virkelig rimeligt?
Her er en overset løsning på problemet med boligmangel i København
Airbnb bør dele information med myndighederne. Det er en absolut hovednøgle i forhold til at sikre flere ledige boliger i hovedstaden.
Vælgerne fravalgte entydigt S i København. Lytter politikerne slet ikke?
Hørte politikerne i København vælgerne?
Ghettoloven udskammer os og forhindrer os i at få en bolig
Ghettoloven er ekskluderende og en stopklods for idealet om et samlet Danmark, skriver Cherine Ben Yedder i dette debatindlæg.
Min familie fik afslag på boligansøgning på grund af vores etnicitet
Ghettoloven er ekskluderende og en stopklods for idealet om et samlet Danmark, skriver Cherine Ben Yedder i dette debatindlæg.
Opråb fra kulturlivet: Ingen har råd til, at det bliver dyrere at opleve dansk kultur
265 navngivne personer fra forskellige dele af kulturlivet (forfattere, musikere, filminstruktører, fotografer m.v.) kommer nu med et opråb til stats- og kulturministeren: Drop kravet om moms på kulturel virksomhed, før konsekvenserne er undersøgt. Ell…