Debat
Pandemien har blotlagt en krise, der gør tirsdagens oversete valg til det måske allervigtigste
Kan Danmark ikke få sundhedsskuden på ret køl i den kommende valgperiode, bør hele regionsmodellen genovervejes.
Pelle Dragsted: Vi kan ikke bygge os ud af skævhederne på boligmarkedet
Det er håbløst naivt at tro, at vi kan bygge os ud af problemet med de stigende boligpriser i hovedstaden. Der er brug for grundlæggende reformer, hvis vi vil have blandede byer i fremtiden.
»Vanvittigt«: Vild pris på parkeringsbås i London vækker forargelse
Londons verdensrekord i millionærer betyder, at parkeringspladser i de rette områder kan sælges til vanvittige priser.
Politiken mener: Skal vi vælge mellem et museum for arvesynd og et museum for nøgtern oplysning, bør der ikke være nogen tvivl
Uenighed viser behovet for et kolonimuseum.
Noa Redington: Elendigheden på Københavns Rådhus er overvurderet. Hovedstaden er en kaotisk storby med sin egen puls. Det kan ikke være anderledes
Hvordan skal en by med 640.000 indbyggere egentlig drives? Måske ligger svaret i Berlin eller Bremen, skriver Noa Redington i denne klumme.
Noa Redington: Elendigheden på Københavns Rådhus er overvurderet
Hvordan skal en by med 640.000 indbyggere egentlig drives? Måske ligger svaret i Berlin eller Bremen, skriver Noa Redington i denne klumme.
Studerende: Når jeg har valgt ikke at lade mig vaccinere, er der også en fornuftig grund til det
Jeg føler mig udskammet når statsministeren omtaler ikke-vaccinerede som én stor uansvarlig gruppe. Nej, jeg er ikke vaccineret, det er der også en fornuftig grund til.