Debat
Mangelfuld uddannelse: Gymnasielærere er generelt ikke sikre i retskrivning
Lærernes egen usikkerhed på retsskrivning kan betyde, at de nedprioriterer den del af undervisningen.
Etnolog: Canadas koloniale fortid truer landets image som diversitetens vogter
Handling er ellers ikke ligefrem, hvad Trudeau høster roser for, tværtimod bliver han gentagne gange kritiseret for at være en mand af blot store ord, når det handler om Canadas koloniale fortid.
Øremærket barsel: Jeg var ved at få kaffen i den gale hals, da jeg læste interview med Rasmus Jarlov
Det er utrolig arrogant af Jarlov at kalde det kedeligt at være på barsel og samtidig mene, at kvinderne bør tage det meste af barslen.
Øremærket barsel: Jeg var ved at få kaffen i den gale hals, da jeg læste interview med Jarlov
Det er utrolig arrogant af Jarlov at kalde det kedeligt at være på barsel og samtidig mene, at kvinderne bør tage det meste af barslen.
Henrik Palle: DR’s villighed til at ofre P6 Beat og P8 Jazz skriger til himlen af kulturel ignorance og åndelig smalsporethed
At der skulle særbevillinger til for at bevare P6 Beat og P8 Jazz fortæller ikke så lidt om, hvordan man prioriterer i DR’s ledelse, skriver Henrik Palle i denne klumme.
Vuggestuepædagoger: Samarbejdet med forældrene er under pres
I kølvandet på coronaen har mange pædagoger og forældre brug for at genfinde fodfæstet i det vigtige samarbejde om børnene.
Opråb fra organisationer: Her er fire konkrete klimatiltag, der skal være fokus på til kommunalvalget
Folketingsvalget 2019 blev et klimavalg. Nu er der behov for at få kommunerne med ind i kampen. Nogle kommuner er allerede godt på vej.
Den grønne redningskrans: Klima, arbejdspladser, økonomi og skønhed. Skoven er garant for det hele
Klima, arbejdspladser, økonomi og skønheden er ikke uforenelige, for skovene er garant for det hele.