Debat
Cheføkonom i Cepos: Lad dig ikke lokke af Marx-moden. Kommunismen er stadig farlig
Marx er moderne igen. Men glem nu ikke, hvor mange mennesker verden rundt markedsøkonomien har hjulpet til et bedre og nemmere liv.
Forkerte terrordiagnoser kan ende i politisk fejlmedicinering
Grænsen mellem sygdom og terrorisme kan være flydende, har vi set i Norge. Men i Danmark klapper vi nu grænsebommen i.
Der tegner sig et terrorbillede, der bør tvinge os til at vurdere, om medicinen af i går også passer til diagnosen af i dag
Grænsen mellem sygdom og terrorisme kan være flydende, har vi set i Norge. Men i Danmark klapper vi nu grænsebommen i.
Professor i etik: Jeg er organdonor
Hvis jeg ønsker at modtage et organ, så forekommer det rimeligt, at jeg også selv er villig til at donere et.
Irakerne har talt, og de har udpeget Vestens tidligere hovedfjende til valgets vinder. Men måske er han det bedste bud på en fredsskaber
Populistisk militsleder lover forsoning og udvikling i Bagdad.
Før var prædikanten vores fjende. Nu kan han blive den bedste chance for fred
Populistisk militsleder lover forsoning og udvikling i Bagdad.
Dagens tegning: Ud i det blå
Under sin sponsorerede sommertur i autocamper, tænkte Lars Løkke så store tanker, at han måtte udgive en bog.
Næstformand i Dansk Socialrådgiverforening: Fattigdom kaster en lang skygge
Lave ydelser står i vejen for vores arbejde som socialrådgivere. Mennesker kan ikke koncentrere sig om andet, før deres basale behov er opfyldt.