Debat
Formand for Ergoterapeutforeningen: Der bør være sanserum på alle psykiatriske afdelinger
Sanserum og arbejdet med at stimulere sanserne kan forebygge brugen af tvang.
Afsavn, skam og mistrivsel: Fattigdom findes også i dit barns skoleklasse
I et rigt land som Danmark burde vi ikke have børn, der lever i fattigdom. Men det har vi. Antallet af børn, der lever i fattigdom i Danmark, er næsten fordoblet på 20 år. I dag er der børnepolitisk høring på Christiansborg, hvor problemet også tages o…
Fattigdom findes også i dit barns skoleklasse
I et rigt land som Danmark burde vi ikke have børn, der lever i fattigdom. Men det har vi. Antallet af børn, der lever i fattigdom i Danmark, er næsten fordoblet på 20 år. I dag er der børnepolitisk høring på Christiansborg, hvor problemet også tages o…
Dagens tegning: Brexitose
20.000 udenlandske chauffører har forladt Storbritannien, hvilket har medført akut brændstofmangel.
Bedre sent end aldrig. Nu skal elevplaner i skolen skrottes
Grib chancen, og begræns bureaukrati i folkeskolen.
Organisationer: Ny grøn demokratifond skal sikre grøn omstilling
10 civilsamfundsorganisationer: Start en demokratisk bølge.
Lesbisk og kristen: Jeg turde ikke springe ud. De kristne skulle ikke bede for mine synder
Jeg levede og åndede for kirken. Men miljøet påførte mig skam på grund af min homoseksualitet. De forstod ikke min verden. Kirkerne bør favne os i stedet for at udstøde os.
Lesbisk og kristen: Da min søster sprang ud, så jeg, hvor ked af det min mor blev. Nu er jeg selv sprunget ud, men savner accept fra det kristne miljø
Jeg levede og åndede for kirken. Men miljøet påførte mig skam på grund af min homoseksualitet. De forstod ikke min verden. Kirkerne bør favne os i stedet for at udstøde os.
Anders Jerichow: Giv lige Grønland en ærlig chance
Både i Nuuk og Danmark spekulerer populister i flove modsætninger og patroniserende advarsler.