Professor: Nej, Stidsen blev ikke ‚canceled‘
Marianne Stidsens udlægning af vores konference er fuldstændig fejlslagen. Stidsen blev ikke ’canceled’.
Marianne Stidsens udlægning af vores konference er fuldstændig fejlslagen. Stidsen blev ikke ’canceled’.
Et stort politisk flertal risikerer at gøre problemerne værre for voldsudsatte børn frem for at gøre det, vi ved, virker.
Der er tydeligt for enhver, at der er problemer med lønnen i de traditionelle kvindefag. Men problemerne stikker dybere endnu.
Planlagt sex, gokkekopper og konstant bekymring, ængstelse og angst er hverdagen for de mange danske par, der får fertilitetsbehanding. Det kræver ekstremt meget af kvinderne, men også en del af deres mandlige partnere.
Det er historisk forkert, når grønlænderne betegnes som det ’oprindelige’ folk i Grønland. Den store ø har i 1.000 år rummet flere kulturer på en gang.
Før i tiden prøvede jeg alt, hvad jeg kunne, med selve livet som indsats, at passe ind på det stykke plads, der blev mig givet. Det gør jeg ikke længere, for jeg passer ikke ind. Nogen steder. Heldigvis.
Før i tiden prøvede jeg alt, hvad jeg kunne, med selve livet som indsats, at passe ind på det stykke plads, der blev mig givet. Det gør jeg ikke længere, for jeg passer ikke ind. Nogen steder. Heldigvis.
Vi må straks i gang med at donere vores overskydende vacciner og presse på for en pause i vaccinepatenterne.
Det danske udlændingesystem har både en ydre og en indre ringmur. Den første er bygget i fuld offentlighed af politikerne, den sidste i tusmørke af embedsfolk med politisk tæft og kreative metoder. Og den kan man næppe fjerne efterhånden.
Der er få symboler, der vækker følelser i os som Dannebrog. Nogen ser flaget som et navlebeskuende nationalt symbol. Andre elsker bare flaget, og kan næsten ikke få nok. Vi har spurgt 6 meningsdannere og danskere med et særligt forhold til flaget.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes