Debat
At udskyde genåbningen på grund af meget sjældne bivirkninger er dybt kontroversielt og bør være en politisk beslutning
Vaccineprogrammet er ikke kun teknokrati.
Radikal Ungdom: Kære moderparti, landbruget må ikke ende i en syltekrukke
Der er et yndigt land. Størstedelen af det er ejet af 0,6 procent af befolkningen, landmændene.
Professorer: Beregningerne af antallet af indlagte er igen og igen helt skæve. Alt for pessimistiske. Hvorfor i alverden bliver vi ved at holde samfundet i et jerngreb baseret på dem?
Beregningerne af effekterne af genåbningen viser sig igen og igen at ramme helt skævt – og altid i alt for pessimistisk retning. Hvorfor i alverden bliver politikerne ved at styre slavisk efter dem? Brug dog den sunde fornuft.
Klimaordfører (VU): Klimadebatten er mere end et spørgsmål om kød
Det tenderer til navlepilleri, når man så hårdnakket fokuserer på frokostmåltider i kommunen.
Kim Skotte: Når latteren overdøver glemslen
Vi lever i en kultur, hvor man som kritiker fokuserer på det seriøse og alvorlige, men måske er latteren den mest guddommelige.
Talsperson for Autisme Ungdom: Lad være med at kalde mig højtfungerende autist
Begreberne højtfungerende og lavtfungerende autist, bliver delt ud, alt efter hvor godt man fungerer med de opgaver, der af neurotypiske (altså folk uden autisme) bliver defineret som nemme. Men det giver ingen mening at måle autister ud fra en skala l…
Rektor og Bestyrelsesformand fra Gribskov Gymnasium: Lad syrerne blive i Danmark
I de seneste uger har man kunnet følge de hårrejsende historier om unge syrere, der er under uddannelse i Danmark, men som nu skal sendes tilbage til det Syrien. Det er beskæmmende, at dansk udlændingepolitik er blevet decideret menneskefjendsk og inhu…
Det er en skandale, at regering efter regering har ladet de danske jernbaner forvitre og blive til et dyrt og dårligt alternativ til biler
De nye tog bør blive en ny begyndelse for DSB.
Jeg er både fartbølle og løgner. Eller måske bare en bagatelsag
Siden afslaget på min ansøgning om statsborgerskab har jeg oplevet et system præget af tilfældigheder og modsætninger. Tænk, hvis jeg havde været en af dem uden hjælp.