Forbundsformand for DSU: Enhedslisten slår ring om de privilegerede
Beboerne i Indre By er privilegerede. Mange bor i billige lejligheder, som de giver videre til venner. Alligevel lytter Enhedslisten til deres klynk om nattelivet.
Beboerne i Indre By er privilegerede. Mange bor i billige lejligheder, som de giver videre til venner. Alligevel lytter Enhedslisten til deres klynk om nattelivet.
Slipper jeg mon nogensinde ud af coronaisolationen, så jeg kan nå at udleve mine planer og drømme?
SF bestiller bedre normeringer i børnehaver uden at være villige til at betale prisen. Resultatet kan blive besparelser andre steder i den kommunale service.
Coronakrisen vil flytte tusindvis af jobs fra kontoret til hjemmet. Hvis vi skal bevare livet i storbyens centrum, kræver det et helt nyt princip for boligpolitikken.
Vejdirektoratet vil omstille hundreder af trafiklys, fordi der bliver udledt tonsvis af CO2, når bilister venter for rødt lys, hvor der alligevel ikke er nogen tværgående trafik. På den anden side vil det gøre det mere attraktivt at tage bilen
Ideen om jyden som noget særligt er først og fremmest en sjov fortælling, men den er blevet en sportsdisciplin i dansk politik, og det kan være betænkeligt, mener professor i kulturhistorie Johs. Nørregaard Frandsen.
Det er ikke en menneskeret at være hverken tv-vært eller foredragsholder. Og en virksomhed er i sin fulde ret til at beslutte, hvem de vil associeres med. Det er bare god forretningssans.
Det er ikke mænds kropslige styrke, der skræmmer kvinder. Det er vores forventning om visse mænds ønske om at demonstrere enhver form for overlegenhed.
Troværdigheden kommer i klemme, når den ene forsker siger dit og den anden dat. De har erfaringen og mener hver især at mestre selve sandheden, der tager sig så forskelligt ud, at lægmand bliver mere utryg end tryg.
Vi er en hel generation, som har sprunget karakterskalaen og står tilbage med fine uddannelsestitler, alt imens rådvildhed og tab af mening har vundet indpas.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes