Debat
Kampen for ligestilling er ordentlige mennesker mod overgrebsmænd m/k
Ordentlige menneskers kamp mod krænkerne.
Kampen for ligestilling er ordentlige mennesker mod modstanderne m/k
Ordentlige menneskers kamp mod krænkerne.
Forhenværende forperson i LGBT+ Ungdom: Københavns Kommune risikerer at lukke homofristeder med ny nattelivsplan
En ny nattelivsplan fra Københavns Kommune kan i fremtiden skære drastisk ned på barer, cafeer og klubbers mulighed for at sælge alkohol efter midnat. Dermed risikerer byens mange homobarer og dermed også homomiljøet at blive hårdt ramt.
Jes Stein Pedersen: Hvilken dag er det egentlig i dag?
Det er et paradoks, men Uroen, som også er en del af mig og min familie, har skabt en ny form for ro, som jeg holder af.
Vicedirektør ved Københavns Universitet: Bundniveauet er for lavt i den offentlige sektor
Den offentlige sektor er vigtig, men ramt af alt for mange svigt. Det er tid til at ruske op i kvalitetssansen og evnen til at sige fra.
Medicinstuderende: Stigmatiseringen af psykisk sygdom kommer også inde fra sundhedssystemet
Fra starten af medicinstudiet omtales psykiatri, som var det en virus værre end corona.
21-årige Freya satte en brun kjole til salg på Facebook. »Vi vil se den af, vi vil se den af’’«, svarede mændene
Når man færdes på internettet, skal man som kvinde bære værnemidler. Det er uholdbart. Vi skal gøre nettet langt tryggere og straffe overgreb hårdere.
Socialrådgiver: Halløj, her kommer seniorbomben!
På mandag fylder jeg 60. Det måtte jo komme, når nu jeg er så heldig stadig at være i live. Men det er ikke nogen helt almindelig rund fødselsdag. Det er det hidtil skarpeste hjørne, og det sætter mange tanker i gang.
Bioetiker: Mindre kød på gaflen er en etisk pligt
At anvende økonomiske ressourcer og politisk kapital på at fastholde den nuværende kødproduktion er et svigt af vores fælles ansvar for mennesker, dyr, natur og biosfære.