Anne M. Sørensen: Latinamerikanske kvinder ser mod Argentina
Landets senat stemmer om fri abort i aften. I en region, hvor kun to lande tillader indgrebet, håber kvinderne at stoppe hykleriet.
Landets senat stemmer om fri abort i aften. I en region, hvor kun to lande tillader indgrebet, håber kvinderne at stoppe hykleriet.
Kunstakademiet skal gentænkes og styrkes.
Hvordan styrker vi landsbysamfundene, så de i endnu højere grad kan blive et alternativ til den daglige pendlertur? En god begyndelse vil være at modernisere planloven.
En række vigtige debatter fik alt for lidt opmærksomhed i det forgangne år. Ti stemmer i samfundsdebatten udpeger det, vi overså.
Når jeg er allermest sårbar, frygter jeg, at jeg ingen ægte venner har, og at de kun er venlige, fordi det er synd for mig.
Lige nu venter vi alle i coronakøen. Enten fysisk nede for at blive testet, eller på at vaccinen kan befri os fra karantænen. Men køer er ikke bare besvær. Det er en afgørende del af civilisationen.
Er overvægt usundt? Eller kun et problem, fordi mennesker med overvægt stigmatiseres? Eksperterne strides, mens dem, debatten handler om, bliver mere og mere forvirrede.
Får jeg corona, vil mit pressede immunforsvar have svært ved at stå imod, og det kan koste mig dyrebar tid væk fra min livsvigtige behandling.
Medierne skal tage aktivt ansvar for den debat, der udfolder sig på deres platforme.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes