Jes Stein Pedersen: Jeg er taknemmelig over, at alle disse kloge mennesker har brugt fornuften
Vi kom igennem året ved at tænke højt. Ved at tale og lytte til andre. Som Harari, Zizek, Kehlmann, Stridsberg, Aswany m.fl. gjorde.
Vi kom igennem året ved at tænke højt. Ved at tale og lytte til andre. Som Harari, Zizek, Kehlmann, Stridsberg, Aswany m.fl. gjorde.
Politikens debatredaktør bør vise større imødekommenhed over for ideer, han ikke umiddelbart er enig i.
Jeg har de sidste ni måneder måttet indse, at jeg har brug for verden. Brug for at se noget nyt og fremmed. Brug for en ukendt lugt. En jord at gå på, som ikke er dansk skovbund og asfalt. Folk med en anden mentalitet og kultur end min egen.
Jeg har de sidste ni måneder måttet indse, at jeg har brug for verden. Brug for at se noget nyt og fremmed. Brug for en ukendt lugt. En jord at gå på, som ikke er dansk skovbund og asfalt. Folk med en anden mentalitet og kultur end min egen.
I folkeskolen introduceres eleverne ikke til erhvervsuddannelserne på en måde, der ægger dem til at forestille sig en fremtid som håndværker.
Hvad vil rædselsåret 2020 blive husket for? Politikens tegnere giver svaret.
Et bredt flertal i Folketinget bakker op om aftalen om en ny epidemilov, hvor tvangsvaccinering er droppet. Det er vigtigt i kampen mod vaccineskepsis.
Vi bør jævnligt og systematisk mindes om, at ikke alt er, som det skal være, hvad klimaet angår.
Vi bør jævnligt og systematisk mindes om, at ikke alt er, som det skal være, hvad klimaet angår.
’Mod lyset’ er et vitalistisk monument foran Panum Instituttet. Et institut opkaldt efter lægen Peter Ludvig Panum, kendt for sin store indsats under koleraepidemien i 1853. Han havde for øvrigt 200-års fødselsdag forleden.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes