Flemming Ytzen: Ted Hui brugte Danmark som trædesten for sit eksil. Er han en helt eller en kujon?
Dansk aktivisme er reelt en håndsrækning til Kina.
Dansk aktivisme er reelt en håndsrækning til Kina.
Alkohol & Samfund forsøgte i 2016 at råbe gymnasierne op ved at påpege, at festkulturen i gymnasiet var blevet til en drukkultur. Men Alkohol & Samfund blev mødt af larmende tavshed fra gymnasieverdenen. Og den stilhed dominerer stadig.
Mens coronaen tonser derudaf, vokser konspirationsteorierne, hjulpet på vej af politikere med aggressiv retorik.
Der har været meget debat om Charlottenborg-happeningen, hvor en gipsafstøbning af Frederik V blev sænket i havnen. Her er min version af historien.
I mine fem år som kommunikationsstuderende har jeg lært, at denne form for kommunikation, som Københavns Universitet praktiserer ville dumpe med et stort fedt 00.
I mine fem år som kommunikationsstuderende har jeg lært, at denne form for kommunikation, som Københavns Universitet praktiserer ville dumpe med et stort fedt 00.
Hver dag kæmper jordemødre landet over med skæve arbejdstider, hårde vilkår og elendig løn. Jordemoderfaget er nemlig et kvindefag. Og her sættes lønnen efter et system, som er strukturel sexisme i sin reneste form.
Selv om det er sædvane årligt at afbløde og gasse 12-13 millioner mink, får landbruget, støttepartierne, oppositionen og pressen det til at lyde, som om de nødvendige corona-forholdsregler er den rene holocaust.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes