Debat
Jeg skammer mig over at stalke mine kommende studievenner på Facebook
Mine kommende venner fortjener, at jeg ikke pløjer mig igennem deres internettilværelse, endnu før vi mødes første gang.
Trosfrihed er en by i Rusland
Send en delegation af sted for at tale fornuft med Rusland, der har fængslet et dansk Jehovas vidne.
Der er behov for en ny kulturkamp med fokus på den moralske krænkelse af Udkantsdanmark
Mange eksistentielle problemer i vor samtid hænger sammen med det individualistiske menneskesyn, som er fremherskende i selvets kultur.
Amazon slog lige 50.000 job op
Den amerikanske tech-gigant Amazon peger mod en ny fremtid for os alle.
Vores modersmål skal embrace ord som iktsuarpok, prozvonit, onsra, razblioto og wabi-sabi
Mange mener, at det danske sprog forurenes af andre sprog. Jeg har aldrig forstået den sprogpuritanisme. Vi mangler jo ord, som simpelthen ikke findes på dansk.
Økonomernes magt står for fald
Djøf’ernes verdensbillede er i dyb krise. Fremtiden må de dele med andre.
Blufærdighed er ikke nypuritanisme
Ikke at skamme sig over sin krop er en vigtig del af at være et frit menneske. Men der mange gode grunde til ikke at være nøgen i det offentlige rum, som man var i halvfjerdserne.
Danmarks migrationspolitik er himmelråbende naiv og præget af historieløs herrementalitet
Der findes ikke nogen hurtige løsninger på migrantkrisen. Den eneste vej frem er en samlet fælles, solidarisk, bindende EU-politik. Ellers vil tragedien i Middelhavet fortsætte.
Venstres og DF’s migrationspolitik er himmelråbende naiv og præget af historieløs herrementalitet
Der findes ikke nogen hurtige løsninger på migrantkrisen. Den eneste vej frem er en samlet fælles, solidarisk, bindende EU-politik. Ellers vil tragedien i Middelhavet fortsætte.