Debat
Drop neoliberalismen. Fremtiden er ordoliberal
Folket raser mod markedsøkonomien og den grænseløse grådighed i toppen. Svaret kunne være at droppe den angelsaksiske neoliberalisme til fordel for tyskernes ordoliberale tanker.
En skøn dag for ‚The Donald‘ og en hård dag for Susanne Eilersen
Politiken kårer hver dag, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.
Frem med de lange bryster og det slatne maveskind, damer
Hurra for slatne maveskind, lange, slappe bryster og alle de andre ’uperfektheder’, der fortæller historien om et levet liv. Nu må vi vise kommende generationer af døtre, at kroppe kommer i alle former.
Lad prins Henrik vælge sin endestation selv
Prins Henrik er til syvende og sidst også er et menneske, hvis sidste hvile må være en privat sag.
599 børn er en god grund til, at Danmark skal huse Det Europæiske Lægemiddelagentur
Når Storbritannien forlader EU, står Danmark stærkt i kampen om at vinde Det Europæiske Lægemiddelagentur til København.
Jeg frygter en folkeskole i forfald
Den manglende anerkendelse af læreruddannelsen preller af på studieoptaget, og det kan skabe problemer for kvalificeret arbejdskraft i folkeskolen på længere sigt.
Kunsten kan ændre et liv. Louisiana blev min barndoms redning.
Knud W. Jensen var en helt, der åbnede danskernes øjne for moderne kunst. Det var et privilegium at have en barndom og ungdom i Louisianas skygge.
De venter ikke på Politiken i Aabybro
For at finde debatter, som ikke dagligt dækkes i Politiken, tog jeg ud på en tur gennem landet.