Debat
»De der undervognstjek laver vi altså ikke sådan lige«
Jeg ville ønske, at vi havde en kultur i landets lægehuse, hvor ens bekymring for kønssygdomme blev mødt med forståelse frem for himmelvendte øjne.
Kærligheden vandt i Randers Regnskov, mens Brian Holm skaber røre i Norden
Politiken kårer hver dag, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.
Liu Xiabos død forpligter. Vi svigter ved at møde Kina med tavshed
De kinesiske myndigheder bør foreholdes deres forbrydelser, åbenlyst og uden forbehold.
Vi stiller krav, fordi flygtninges kultur ikke altid stemmer overens med dansk samfundssind
Vi kan f.eks. ikke acceptere, at nogle flygtningekvinder bliver reduceret til børnepassere, der stort set aldrig kommer uden for lejligheden og aldrig lærer dansk.
Socialdemokratiet er også selv for storby-akademikere
Kaare Dybvad forfalder til en lidt for letkøbt kritik af det elitære, skriver partifælle.
Intergration kan være svær. Et skateboard og gadeidræt blev min redning.
Gadeidræt kan fremme integrationen i samfundet og være en afgørende hjælp til pressede eller sårbare unge.
Integration kan være svær. Et skateboard og gadeidræt blev min redning.
Gadeidræt kan fremme integrationen i samfundet og være en afgørende hjælp til pressede eller sårbare unge.
Kynismen i kommunerne har frit spil i sager om førtidspension
Der er ikke noget i lovens bogstav, der forhindrer kommunerne i at bevilge førtidspension til mennesker, som bevisligt ikke kan forsørge sig selv ved at arbejde.
Uddannelser er blevet noget, der skræmmer unge og skaber frygt i stedet for muligheder
Længerevarende uddannelser tillægges i dag så meget værdi, at de unge tror, hele deres liv handler om det, og det alene er adgangen til at få et liv – og mange tror, at de kun får én chance.