Debat
Vi er gode til at sprede angst og bekymring i vort lille rige, forkælede og ufattelig rene land
En artikel om beskidte indkøbskurve fik mig til at tænke på, om mit havearbejde egentlig er noget svineri.
Vi foretrækker at få beskidte hænder frem for at sove med dem over dynen
Vi bebrejdes ofte, at vi laver aftaler med en regering, der vil svække de dyder, der har gjort Danmark stærkt. Men ingen får flere muligheder, hvis vi bare råber op udefra.
En god dag for Aabenraas borgmester – og en dårlig dag for hospitalsdirektøren
Politiken kårer hver dag, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.
»Du er altid allerede god nok«
Alt for mange bukker under af stress, fordi de udelukkende bygger deres identitet op omkring egne præstationer. Jeg kan i stedet hvile i, hvem Gud har skabt mig til at være, siger Benjamin Engell, der bakkes op af to unge trosfæller.
Min psykisk syge søn er blevet udskrevet til gaden – igen
Som psykisk syg har man ikke det fornødne overblik til at udtrykke sine behov. Min søn magter ikke at klage eller ytre sig. Og det ved systemet godt.
Stop den kollektive mobning af rødhårede
Min kæreste siger til mig: »Jeg håber, vores børn kommer til at ligne dig«, og jeg siger: »Bare de ikke får mit hår«
Systemet forvandlede mig fra leder til snylter
I stedet for at hjælpe mig tilbage på arbejdsmarkedet efter sygdom blev jeg stigmatiseret, umyndiggjort og forvandlet til samfundsnasser.
Man bør kunne trække sig gradvist tilbage
Hvis man kunne ønske gradvis tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet, ville man kunne få en samfundsgevinst og opnå større livskvalitet.