Debat
Besparelser i sundhedssektoren kostede min søn livet. Han blev 26 år. Hvad er det for et land, vi har skabt?
Der var ikke plads i døgnbehandlingen til min syge søn. Det døde Andreas af. Han blev 26 år.
En god dag for au pairer i Nordsjælland – og en dårlig for en uforstående Martin Henriksen
Politiken kårer hver dag, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.
Det generer mig voldsomt, når nogen taler ned om min profession. Jeg passer folks allerkæreste
Hvorfor er det mere prestigefyldt at være en af forretningslivets store kanoner end at være pædagog?
Træf jeres eget valg om hpv-vaccinen, men gør det på et oplyst grundlag
Selv om vi alle har ret til vores egen holdning, som vi frit kan udtrykke, har vi ikke ret til vores egne fakta. Her gendriver en forsker de argumenter, Lars Henrik Lundsgaard kom med forleden i hpv-debatten.
Vi har begået alt for mange fejl, men vi vil gerne tilpasse os
Efter Uber mødte modstand og der blev sået tvivl om deres hensigter, indrømmer de nu deres fejl og arbejder på en ny løsning.
Vi bør kritisere religiøse påstande på lige fod med alle andre. Ingen skal have forrang på grund af penge eller tradition
Dét er kernen i ateismen, mener formand for Ateistisk Selskab og folketingskandidat for Alternativet. Her forsvarer han, hvorfor Alternativet sagtens kan rumme ham og hans holdninger.
Jeg vil ikke være bange for at gå på arbejde. Hvorfor gør Arbejdstilsynet ikke noget?
Jeg oplever som håndværker at skulle kæmpe en større og større kamp for at få Arbejdstilsynet ud på byggepladserne.
Mellemøsten har stærkt behov for Al-Jazeera
Arabiske stormagter kræver Al-Jazeera lukket, hvilket alle demokratiske regeringer bør vende sig imod.