Debat
Mellemøsten har stærkt behov for Al-Jazeera
Arabiske stormagter kræver Al-Jazeera lukket, hvilket alle demokratiske regeringer bør vende sig imod.
»Her bliver dødkedeligt, når kædebutikkerne kommer«
Sommeren over rejser debatredaktionen rundt i landet og giver ordet til en række stemmer for at høre, hvilke debatter der fylder i deres hverdag. I dag er det Niels ’Blyant’ Pedersen, 57 år og ejer af en herretøjsbutik i Thisted.
»Nu har du slået Far ihjel«. Det blev sagt uden mildhed i stemmen. Som en anklage af et barn, der var ved at miste sin far
En patient bad mig om at hjælpe i slutfasen af livet. Det lovede jeg ham. Og jeg gjorde det.
Okay, det var et elendigt, ensidigt og urealistisk forslag uden gang på jord
Mit forslag om at udelukke unge mænd fra Roskilde Festival skulle sætte problemet med voldtægtskultur under debat. Det var både diskriminerende og urealistisk. Men kun meget radikale forslag kan undertiden afføde de nødvendige reaktioner.
Undertiden skal tingene siges så højt, at de råber til himlen i al deres urimelighed
Mit forslag om at udelukke unge mænd fra Roskilde Festival skulle sætte problemet med voldtægtskultur under debat. Det var både diskriminerende og urealistisk. Men kun meget radikale forslag kan undertiden afføde de nødvendige reaktioner.
Kunstnere skal ikke ytre sig, siger nogle. Men har den digitale verden virkelig opslugt alt, hvad der hedder menneskelighed og ‚øjeblikket’?
Skuespilleren Ghita Nørby har sendt os et læserbrev. Hun er ikke glad for udviklingen i sundhedsvæsnet.
HPV-vaccinen er sikker og effektiv
Vaccination mod HPV indgår i det danske børnevaccinationsprogram og tilbydes piger på 12 år, fordi de derved har en lavere risiko for at udvikle celleforandringer og andre HPV-relaterede sygdomme.
»Det er hårdt at se vores attraktioner styrte i havet«
Sommeren over rejser debatredaktionen rundt i landet og giver ordet til en række stemmer for at høre, hvilke debatter der fylder i deres hverdag. Her er det Charlotte Egelund, 47 år og ejer af Den Blå Café i Lønstrup.
Min harmløse lillebror skal ikke diskrimineres, fordi enkelte mænd ikke har respekt for samtykke
Marstals indlæg gør kun ondt værre. Vi må ikke stoppe med at tale om overgreb på Roskilde Festival, selvom Henrik Marstal skriver noget absurd.