Debat
Dublin-systemet er brudt sammen. Vi er nødt til at finde en fælles europæisk løsning
Flygtningekrisen er ikke overstået. Dublin-systemet er budt sammen, og vi bliver nødt til at finde en europæisk løsning.
Tænk, hvis jeg bliver det sjette drab i psykiatrien
At arbejde på et bosted for psykisk syge i et sammensurium af kaos er som at holde en myretue i snor.
Fodbold er andet og mere end hårde tacklinger og mudder på knæene
At sportsudøveren skulle være en særligt maskulin udgave af mennesket, hører heldigvis fortiden til.
Loyale læger tier af frygt for job og repressalier
Læger oplever kritisable forhold på hospitalerne. Men tier stille. Derfor fandt Politiken dem på Folkemødet og lyttede.
Donald Trump og Bjørn Lomborgs omgang med klimadata er sløset. Vi har brug for Paris-aftalen
Der er brug for en mere kvalificeret debat, når det kommer til klimaforandringer. Lige nu befinder vi os på en kurs, hvor planeten bliver 3-5 grader varmere i 2100.
Jeg har fået topkarakterer, selv om jeg drikker cola og spiser gluten
Min evne til at forstå og tolke det faglige stof har jeg ikke på trods af min autisme, men i kraft af den. Vi mangler at se potentialet i autisme.
TV 2 er unikt. Lad os passe på det
Det er 30 år siden, at TV 2 blev grundlagt. Det har været en overvældende succes – større, end grundlæggerne ville have drømt om. Det er en unik model, der virker.
Lykken er at fare vild
Med en iPhone i lommen farer man aldrig længere vild i København. Det er en skam.