Debat
Hvad når konsulenterne ikke har tøj på?
At vi ikke lærer noget af skandalerne i Skat. Dét er det værste, der kan ske.
Orker vi snart flere historier om nødlidende børn, sultkatastrofer og civile, der bliver bombet i stykker langt væk fra Danmark?
Måske bliver man lidt træt i blikket, når Læger uden Grænser igen kommer og beder om flere penge. Men der er virkelig brug for dig.
Min veninde blev voldtaget. Jeg lyttede og gik videre
Selv om samfundet gør mere og mere i kampen mod seksuelle overgreb, glemmer vi til stadighed at lytte til ofrene. Første skridt er at anerkende, at overgrebene er langt mere almindelige, end mange tror.
Jeg vil sgu’ genfødes som mand
For mænd er tanken om at blive reinkarneret som en af modsat køn vederstyggelig, men ikke for de fleste kvinder. Det er værd at tænke over – i dette liv.
Det er en falliterklæring, at jeg trods tre årtier i Danmark ikke kunne kalde mig 100 procent integreret
Mazhar Hussain gjorde alt, han kunne for at integrere sig, men blev altid kategoriseret som indvandrer. Udsigten til, at hans børn skulle vokse op i et samfund, hvor de hele tiden skal forsvare og forholde sig til deres identitet, var så fortvivlende, at han i 2002 tog konsekvensen og flyttede til Pakistan.
Det er en falliterklæring, at jeg trods tre årtier i Danmark ikke kunne kalde mig 100 procent integreret
Mazhar Hussain gjorde alt, han kunne for at integrere sig, men blev altid kategoriseret som indvandrer. Udsigten til, at hans børn skulle vokse op i et samfund, hvor de hele tiden skal forsvare og forholde sig til deres identitet, var så fortvivlende, at han i 2002 tog konsekvensen og flyttede til Pakistan.
»Når du kender historien, er ’neger’ ikke sjovt«
’Emma Gad for hvide’ er en guidebog, der ligesom en god terapeut bearbejder fortiden for at forstå nutiden, fortæller bogens forfatter, Anna Neye. Hvis vi bliver ved med at hænge fast i en nationalromantisk selvforståelse af danskhed, er vi virkelig på skideren om nogle år, advarer hun.