Accepterer Folketinget ministers lovbrud?
Det bliver spændende at se, om Inger Støjberg er hævet over loven.
Det bliver spændende at se, om Inger Støjberg er hævet over loven.
Skal der vælges mellem flasken og barnet, vil alkoholikeren altid vælge flasken, skriver 17-årige Victoria Dippel, der selv er vokset op med en alkoholisk far og nu efterlyser en debat om alkoholikerens ansvar.
Tyve anonyme kilder bruger Politiken som mikrofonholder til at tilsværte museumsdirektør Frank Birkebæk.
Politikerne skal genopfinde sig selv, hvis de skal gå op imod den voksende politikerlede.
Hvis man kun er i politik for magt, prestige og skægge flyveture, bliver det svært at gennemføre de livsnødvendige klimatiltag.
I gamle dage var det Nationalbanken, der styrede seddelpressen og bestemte, hvor mange penge der skulle pumpes ud i samfundet. I dag har private banker overtaget pengeskabelsen, og boligmarkedet er gået amok. Nu må vi reformere hele banksektoren, mener lektor i økonomi og filosofi Ole Bjerg.
Verden over bliver politik mere et spørgsmål om personer end politiske synspunkter. Også i Danmark.
Sidste år var det varmt under Copenhagen Marathon. Meget varmt. Det betalte jeg selv prisen for. Men jeg lærte også en masse af hedeturen rundt i Københavns gader.
Kommissionen, der nu skal undersøge Skat, er det seneste sølle eksempel på, at vores politiske klasse har stadig sværere ved at se vælgerne i øjnene og sige: Der er sket fejl. Men vi har lært af dem. Vi gør det så godt, vi kan.
Mit håb er, at udtrykket ’jeg har din ryg’ snart taber terræn.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes