Psykiske sygdomme kan ramme alle
De seneste års eksplosion i antallet af mennesker med stress, depression og angst er et udtryk for et sygt samfund. Det er ikke kun den enkeltes ansvar. Vi kan alle blive ramt – det blev jeg.
De seneste års eksplosion i antallet af mennesker med stress, depression og angst er et udtryk for et sygt samfund. Det er ikke kun den enkeltes ansvar. Vi kan alle blive ramt – det blev jeg.
Skolereformen var dråben for min familie, så vi slugte et par kameler og valgte folkeskolen fra.
Skal Vesten de kommende årtier afværge atomkrig mod fjendtlige stormagter, skal vi bruge væsentlig flere penge på militær oprustning. Det siger militæranalytiker og professor i statskundskab på KU, Mikkel Vedby Rasmussen, der i ny bog kræver realismen tilbage i dansk sikkerhedspolitik.
Skal Vesten de kommende årtier afværge atomkrig mod fjendtlige stormagter, skal vi bruge væsentlig flere penge på militær oprustning. Det siger militæranalytiker og professor i statskundskab på KU, Mikkel Vedby Rasmussen, der i ny bog kræver realismen tilbage i dansk sikkerhedspolitik.
For mange bliver glæden ved at gå på arbejde ødelagt af krav om øget effektivitet, målstyring og besparelser. Krydrer vi dette med dårlig ledelse, er der ikke mange af os, der kan fastholde vores mentale robusthed – og dermed et meningsfuldt liv.
Jeg må, meget mod min vilje, erklære mig enig med Dansk Folkeparti, som kræver et forbud mod vandscootere.
Fransk politik er kun for franskmænd og franskkvinder. Eller hvordan er det nu, det er? Nationale valgkampe er ikke længere noget, der kun foregår inden for landets grænser.
Næsten en halv million mennesker er dræbt i forbindelse med den syriske borgerkrig, men det er svært at sætte ansigter på en så voldsom statistik. I dag mindes vi nogle få af ofrene.
I Danmark er man blevet urimelig skeptisk over for religion og ideologi. Danskerne tror fejlagtigt, at de kan klare sig med rationelle og videnskabelige argumenter.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes