Sass Larsens forslag om at flytte asylbehandlingen til FN-lejre i nærområdet er ikke i sig selv dårligt
Lejre i nærområdet er kun det halve svar.
Lejre i nærområdet er kun det halve svar.
Bedre kvalitetskontrol og bedre mulighed for statistikker kan utvivlsomt være til stor gavn, men prisen synes at blive alt for høj.
Det er ikke deleøkonomi, men opdeleøkonomi, når de rige skaber endnu større ulighed ved at smadre boligmarkedet og belaste klimaet ved at omdanne deres privatbolig til en pengemaskine.
Den evige snak om, at vi skal forske os til bedre teknik, er blot med til at forhale de handlinger, som er nødvendige, hvis klimaændringerne skal modvirkes.
Det er en glidebane, når kommunerne begynder at sende vuggestuebørn tidligere i børnehave for at spare penge. Normeringerne bør afhænge af børnenes alder – ikke antal.
Efter mit boligkøb sidder jeg med en ubehagelig fornemmelse af at være blevet taget ved næsen af staten og mit realkreditinstitut.
Lyder integration besværligt? Ja, og det er det også. God vilje og smukke ord kan være beroligende og rare, men det er konkrete handlinger, der tæller.
Det er kampdag, og vi skal huske at kæmpe for solidaritet i Danmark og resten af verden.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes