Museer handler ikke bare om oplevelser og publikum. De skal bevare vores kulturarv
Lav endelig et mere gennemskueligt system for støtten til museer. Men lad ikke popularitet og besøgstal være det altafgørende.
Lav endelig et mere gennemskueligt system for støtten til museer. Men lad ikke popularitet og besøgstal være det altafgørende.
Danskere i udlandet er vrede og frustrerede over regeringens forslag til nye regler, som vil gøre det mere vanskeligt for dem at få en udenlandsk ægtefælle med hjem til Danmark. Det viser reaktioner på netsiden Danes Worldwide. Jakob Carstensen i USA er en af dem.
»Kom og sæt dig på mit skød« og kommentarer om min hårfarve, røv, bryststørrelse eller menstruationscyklus, mens jeg er på arbejde, er helt grænseoverskridende. Mon ikke flere kvinder ville stille op i politik, hvis flere mænd holdt sig for gode til at sexchikanere dem?
Sensation, romantik og horisontudvidelse: Medierne svælger i disse dage i historier om Emmanuel Macrons kærlighedsliv med en kvinde, der er meget ældre end ham.
Personer, der er ramt af svær overvægt, bliver tit skudt i skoene, at de er dovne, mindre intelligente og bare skal tage sig sammen. Sandheden er en anden.
Børnepakken lover en del, som kommunerne får svært ved at levere. Små puljer til få institutioner løser ikke problemet.
Vi skal lære at tænke os om som turister og ikke bare lalle rundt og støtte dyreplageri og miljøsvineri.
Det var helt rigtige, da det unge byrådsmedlem Sonja Marie Jensen talte offentligt om den sexchikane, som hun havde oplevet. Det handler ikke om at hænge nogen ud, men sætte fokus på et større problem.
Danmark er det land i Norden, hvor familiebaggrund i form af familiens socioøkonomiske forhold spiller den største rolle for børns udvikling. Hvordan kan vi rette op på det?
Robotter kan overtage næsten halvdelen af vores arbejdstid. Det siger Innovationsfonden. Tegning: Philip Ytournel
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes