Hjælp mine elever med regler, der holder dem fra mobilen
Lærere har altid skulle kæmpe for at holde elevernes fokus, men mod mobiltelefonerne kæmper vi en kamp, vi ikke kan vinde.
Lærere har altid skulle kæmpe for at holde elevernes fokus, men mod mobiltelefonerne kæmper vi en kamp, vi ikke kan vinde.
Industrien tager ansvar – nu må politikerne gøre det samme.
Den fængslede politiker Marwan Barghouti har fået smuglet et brev ud af sin isolationscelle i Hadarim-fængslet i Israel og forklarer her baggrunden for, at han og tusindvis af andre palæstinensiske fanger har indledt en sultestrejke.
Den almindelige fattigrøv ryger i afgrunden – millionærerne har deres på det tørre. Tegning: Per Marquard Otzen
Det er mig en gåde, hvorfor ikke flere vælger at invitere familiemedlemmer eller venner med til fødsler.
Det er mig en gåde, hvorfor ikke flere vælger at invitere familiemedlemmer eller venner med til fødsler.
Falske nyheder blev udråbt til at være en trussel mod demokratiet efter Donald Trumps valgsejr sidste år. Men hvordan påvirkes valgene i Europa af falske nyheder?
At håndplukke en lille skare kvinder er en misforstået form for velgørenhed og køber ikke aflad for resten af året, hvor kvindelige arkitekter glemmes igen.
Dobbeltsengen er blevet et symbol på den ægteskabelige lykke, selvom fællessovning ikke nødvendigvis gør et par lykkelige.
Det giver ikke mening, at tilskuddet til en institutionsplads forsvinder, hvis pasningen i stedet foregår derhjemme.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes