Skolens musikundervisning er ude af takt
Der mangler ordentligt uddannede musiklærere i skolen. Folkeskolens musikundervisning i dag er en katastrofe.
Der mangler ordentligt uddannede musiklærere i skolen. Folkeskolens musikundervisning i dag er en katastrofe.
De ældre skal være produktive langt ind i den tredje alder. Ikke kun for samfundets skyld, men også deres egen, mener formand for ny tænketank.
Vi må ikke kaste nationalstaten ud med badevandet. For der er en alternativ progressiv nation på den anden side af nationalismen, mener kulturgeograf Marco Antonsich.
Det er vældig praktisk, at kvinder er bange og heldigvis oftest overflødigt. Men jeg videregiver min indgroede frygtkultur til min datter i et forsøg på at redde hende fra dårlige oplevelser.
Det er vældig praktisk, at kvinder er bange og heldigvis oftest overflødigt. Men jeg videregiver min indgroede frygtkultur til min datter i et forsøg på at redde hende fra dårlige oplevelser.
Højrefløjen har taget patent på nationalstaten. Så nu må venstrefløjen formulere en ny med plads til minoriteter, mener fremtrædende italiensk forsker. Dansk venstrefløj erkender berøringsangst.
Italiensk forsker advarer venstrefløjen, som erkender berøringsangst. Det er svært at forsvare nationalstaten, når højrefløjen knuselsker Dannebrog og danskhed, mener Pia Olsen Dyhr.
En flybesætning i nød afviste en unge, sort, kvindelig læge, da deres billede af hvordan en læge ser ud ikke harmonerede med virkeligheden. Diskrimination eller rationelt jugement?
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes