Debat
Jeg laver min første skade og får fyldt belgisk chokolade
Forfølgeren kaster sin bil ind foran bussen. Buschauffør Kim Ravn-Mortsen beretter fra førersædet.
Her er 11 medietrends, der skal dø
Her er en liste over trends, som danske medier med fordel kunne droppe i det nye år.
11 medietrends, der skal dø
Her er en liste over trends, som danske medier med fordel kunne droppe i det nye år.
Hvorfor følte jeg ingen medfølelse efter terrorangrebet i Berlin?
Terroren er efterhånden en så naturlig del af vores liv, at vi ikke længere registrerer den som noget særligt.
Hvorfor følte jeg ingen medfølelse efter terrorangrebet i Berlin?
Terroren er efterhånden en så naturlig del af vores liv, at vi ikke længere registrerer den som noget særligt.
Så megen viden, så lidt visdom. Er vi blevet kongerne af ingenting?
En fundamentalist er en troende, som er blevet vidende. I Danmark har vi masser af fundamentalister i form af en voksende skare af ateister. Er de ikketroende blevet bange for at stille spørgsmål?
Hvem tror for alvor på, at kærlighed kan udtrykkes gennem indpakkede forbrugsgoder?
Julen handler ikke om at sikre arbejdspladser i detailhandlen, men om at samles med dem, vi elsker, og række ud efter dem, der sidder alene.
Hvad er det i vores kultur, der gjorde mig til den skyldige, da jeg blev voldtaget?
Mange så mit overgreb, min tilstand, mit chok. Men det var mig, der blev dømt til social stening.
Hvordan løser vi flygtningekrisen?
Det er et spørgsmål, der er umuligt at svare på. Men forskningschef ved Raoul Wallenberg Instituttet Thomas Gammeltoft Hansen forsøger i en ny bog. Han er ugens gæst i Politikens politiske podcast, Kestlers Kaffeklub.