Debat
Skål!
Sanjay Shah, som har svindlet i skat for 12 milliarder kroner, bor nu i Dubai. Tegning: Roald Als
Intet tyder på at genmodificeret mad er farligt
Debatten om genmodificerede madvarer er fastlåst. Men der er behov for at tænke nyt.
Er der en skjult klassekamp i uddannelsesloftet?
Bliv klogere på debatten om uddannelsessystemet, når Amalie Kestler i sin nye politiske podcast taler med Politikens uddannelsesredaktør Jacob Fuglsang og rektor for Professionshøjskolen Metropol Stefan Hermann.
Medier bør tegne et mere positivt billede af psykisk syge
Medier og journalister har et stort medansvar for at tegne et nuanceret og retvisende billede med de positive historier om inklusion, behandling og helbredelse af psykisk syge, som der trods alt også er rigtig mange af.
Hvornår er det blevet en statslig opgave at håndtere manglende opvask eller knalderi til firmajulefrokosten?
Vi skal ikke invitere staten ind i vores ægteskaber. Et ægteskab er mellem to mennesker – ikke to mennesker og en politiker, som social- og børneminister Mai Mercado (K) foreslår.
Europa kan langtfra opfylde alles drømme om et bedre liv
Hvis vi vil forhindre, at en hel generation går tabt i flygtningelejre, må vi gå sammen om at sætte ind i nærområderne og skabe en bæredygtig udvikling både på det afrikanske kontinent og i Mellemøsten.
DR’s stærke antiprinsesse rykker ved opfattelsen af piger og drenge
Jeg må nærmest sidde på mine hænder for ikke at komme til at klappe af bar begejstring, når jeg for tiden ser ‚Den anden verden‘ med mine døtre.
30-timers arbejdsuge er svaret
Vi bliver nødt til at tænke ud af boksen og turde udfordre de herskende tanker om arbejdstid, hvis vi skal fordele velstanden og jobbene retfærdigt og undgå mere ulighed.