Trumps forfængelighed giver Putin en ladt pistol
De russiske hackerangreb skulle skade Clinton, men kan ende med at ramme Trump lige så hårdt.
De russiske hackerangreb skulle skade Clinton, men kan ende med at ramme Trump lige så hårdt.
Krigen er ikke slut, og der kan melde sig mere terror i Syriens morderiske konflikts slipstrøm.
’Danskhed’ er bestemt noget med multikulturelle julefrokoster. Tegning: Per Marquard Otzen
Den ophøjede kunst er vejen til ny erkendelse og til opretholdelsen af kultur. Men prisen er høj.
Offentlighedsloven skal revideres, står der i trekløver-regeringens regeringsgrundlag. Den såkaldte ministerbetjeningsregel lukker for gennemsigtigheden. Fjern den regel, og anvend samme grundlag som i miljøspørgsmål, så bliver det bedre og mere åbent.
Robotter, computere og avancerede algoritmer vil erstatte selv tunge vidensjob inden for fx finans og jura. Derfor bliver vi nødt til at forberede os så grundigt som muligt, bl.a. ved at indføre en basisydelse.
Vi kan ikke forstå, at man kan tage sit eget liv – og dermed påføre andre så utrolig meget smerte – uden at være et dårligt menneske.
Det gør mig rasende, at den nye kanon kan føre til, at jeg erklæres værdiløs, fordi jeg ikke er religiøs.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes