Debat
Vinder af Politikens undervisningspris: Der er en masse fænomener i det moderne uddannelsessystem, der direkte modarbejder tænkning
At gå i gymnasiet handler ikke bare om at lære kompetencer til arbejdsmarkedet. Det er også gymnasiets rolle at træne eleven til at opdage, at hun er mere end bare sig selv.
SF’er: Her er tre eksempler på, hvorfor jeg har det anstrengt med mit parti
Faren lurer for, at SF taber sine grundlæggende ideologiske synspunkter af syne og helt fortaber sig i dagligdags små Christiansborg-spidsfindigheder og de ’små skridts’-politikken
SF’er: SF er begyndt at glemme sine ideologiske rødder
Faren lurer for, at SF taber sine grundlæggende ideologiske synspunkter af syne og helt fortaber sig i dagligdags små Christiansborg-spidsfindigheder og de ’små skridts’-politikken
Gymnasielærer: Reform udløser inddeling af gymnasielærere i A- og B-hold
Hvis regeringen har ambition om at højne det faglige niveau på landets ungdomsuddannelser, virker det uigennemtænkt, at universiteterne i fremtiden uddanner nogle gymnasielærere kortere og ringere end andre.
Gymnasielærer: Er min funktion som tysklærer mindre vigtig end en fysiklærers?
Hvis regeringen har ambition om at højne det faglige niveau på landets ungdomsuddannelser, virker det uigennemtænkt, at universiteterne i fremtiden uddanner nogle gymnasielærere kortere og ringere end andre.
Et system, der nærmest bevidst nægter at undersøge sine egne fejl ordentligt, kan ikke lære af dem
Har ingen ansvar for svigtet af gerningsmanden?
Arbejdslivsekspert: Hvis man trykker på speedknappen, er det klart, at der kommer en modreaktion
Vi skal hurtigere ud på arbejdsmarkedet, og vi presser de unge. Der er to måder at se work-life-balance på, hvor unge lever efter en hybrid, der giver mere balance i arbejdslivet, mener arbejdslivsekspert.
Som en bil uden bremser: Den israelsk-palæstinensiske voldsspiral fortsætter
Israel har indledt et storstilet angreb på militante palæstinensere. Begge sider er radikaliseret. Og såvel det israelske demokrati som det palæstinensiske selvstyre er i krise.