Journaliststuderende: »Kend din plads«, sagde manden i køen. Og så blev jeg sprunget over
Hvordan skal vi nogensinde kunne opnå ligestilling, hvis vi kvinder bliver bedt om at kende vores plads, selv når vi har brug for at komme på wc?
Hvordan skal vi nogensinde kunne opnå ligestilling, hvis vi kvinder bliver bedt om at kende vores plads, selv når vi har brug for at komme på wc?
Weekendens konfrontation i Rusland er et studie i informationskrig.
Spørgsmålet om respekten for fostret indgår sjældent i debatten om abort. Fostrets selvbestemmelsesret er ikke i spil. Det kan jo ikke spørges.
Spørgsmålet om respekten for fostret indgår sjældent i debatten om abort. Fostrets selvbestemmelsesret er ikke i spil. Det kan jo ikke spørges.
I 2011 anbefalede en valgretskommission, at unge allerede fra 16-års fødselsdagen får ret til at stemme. Det er på høje tid, at det bliver en realitet. For de unges og demokratiets skyld.
I 2011 anbefalede en valgretskommission, at unge allerede fra 16-års fødselsdagen får ret til at stemme. Det er på høje tid, at det bliver en realitet. For de unges og demokratiets skyld.
Viden om kvalitet i dagtilbud er vigtig, og i København følger vi kvaliteten tæt. Her har en tredjedel af vores dagtilbud i dag den bedste vurdering. Kun 2-3 procent er helt kritiske.
Med den endeløse række af retssager, der venter Brasiliens ekspræsident Jair Bolsonaro, er han færdig i brasiliansk politik. Men det er den såkaldte bolsonarisme ikke.
Livet uden sociale medier er vidunderligt. Jeg har fået livet tilbage – tid til at læse en bog, tid til at tale med en ven, tid til at gøre lige, hvad der passer mig. Jeg har halveret den tid, jeg bruger på min mobil – fra godt seks til nu tre timer. 4…
Ruslands autoritære leder har selv åbnet for en ny underskov af private hære og militærfirmaer, der har udbygget hans magt rundt om i verden. I weekenden indså han, at det er et tveægget sværd.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes