Debat
Rune Baastrup: Bivirkningerne af friheden til at forbruge er nu tydelige og viser sig at påføre andre tvang og ufrihed. Derfor holder den ikke længere
Når unge gør oprør mod de gamles ideer om, at de skal arbejde mere og mere, skyldes det at frihedsbegrebet er i gang med at forandre sig.
Statskundsskabsstuderende: Om lidt vil uddannelseseliten brokke sig. Igen. Men faktisk burde regeringen gå endnu længere med sine reformer
Ironisk nok er de studerendes værste fjende andre studerende. Særinteresser og kamp for privilegier spærrer for en tiltrængt omfordeling af uddannelsesressourcerne.
Statskundsskabsstuderende: Om lidt vil uddannelseseliten brokke sig. Igen. Men faktisk burde regeringen gå endnu længere med sine reformer
Ironisk nok er de studerendes værste fjende andre studerende. Særinteresser og kamp for privilegier spærrer for en tiltrængt omfordeling af uddannelsesressourcerne.
Anders Jerichow: Biden ramte grundlæggende fakta. Så tror pokker, det gjorde ondt
Xi foretrækker andres lefleri frem for at blive taget alvorligt. Så er det jo dejligt, at en amerikansk præsident træder ud i diplomatiets spinatbed, skriver Anders Jerichow i denne signatur.
Det var en anden tid: Beverly Hills er godt fjernsyn
»Ungdommen som tv-seere er ikke bevidstløse zombier, der ukritisk labber hvad som helst i sig, tværtimod«, lød det fra ung studerende i 1995.
Forfatter: Putin vil have Navalnyj til at lide forfærdeligt og til sidst dø i fængslet
4. juni i år fejrede den russiske oppositionspolitiker Aleksej Navalnyj sin tredje fødselsdag bag tremmer uden det store postyr. Putins strategi lykkedes: Navalnyj blev ikke martyr i fængslet. Han blev næsten glemt.
Ung med autismediagnose: Hvis jeg var pårørende i Fields-sagen, ved jeg godt, hvor jeg ville vende min vrede hen
Field’s-sagen er i disse dage for retten, og oplysningerne omkring gerningsmandens tilstand op til skyderiet og hans mange forgæves forsøg på at få hjælp, hober sig op.