Peter Wivel: Et menneskes liv er så stærkt og dog så spindelvævsfint, at vi ikke skal røre det i døden
Lande kan genopstå, men ikke mennesker.
Lande kan genopstå, men ikke mennesker.
Barnets lov er et stort skridt frem. Kritikere har dæmoniseret den tidligere S-regerings vision, men det handler ikke om at få flere børn anbragt, men om at gøre det bedre for alle danske børn.
Barnets lov er et stort skridt frem. Kritikere har dæmoniseret den tidligere S-regerings vision, men det handler ikke om at få flere børn anbragt, men om at gøre det bedre for alle danske børn.
Der er for tiden et stærkt politisk fokus i Europa på den fysiske og økonomiske genopbygning af landet, der skal sikre et mere velstående, grønnere, mere digitalt og mindre korrupt Ukraine. Det er selvfølgelig godt. Men det er ikke nok.
I december 2020 blev jeg gift med Fatou fra Senegal, og vi har til dato kendt hinanden i fire og et halvt år. Men vi har modtaget afslag på hendes visum-ansøgning. Jeg kan ikke vise hende mit hjemland. Jeg skammer mig over at være dansker.
Satire om diagnoser er med til at stigmatisere og latterliggøre en befolkningsgruppe, som i forvejen har det svært.
Forsvarets Efterretningstjeneste kunne heller ikke genskabe Mette Frederiksens sms’er.
Hvis de seneste rygter om hemmeligholdte ufoer er sande, må vi konstatere, at mennesker er farligere end dem, der overvåger os.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes