Filosof: Skærmen er for mange unge lig med tryghed
Hvis skærmene skal fjernes fra skolen, bør denne skærmtid erstattes med obligatorisk undervisning i filosofi.
Hvis skærmene skal fjernes fra skolen, bør denne skærmtid erstattes med obligatorisk undervisning i filosofi.
Sprogmodellerne kan føre til større ulighed og mindre frihed. Omvendt kan de øge vores produktivitet, fremme den grønne omstilling og afhjælpe manglende arbejdskraft. Hvad kan vi gøre for at høste frugterne uden at falde på røven?
Det nye system for optagelse på ungdomsuddannelserne er baseret på transporttid, men beregningerne giver ingen mening.
Uagtet hvordan det blev pakket ind, priser jeg mig lykkelig for, at jeg nemt og enkelt kunne gemme mig bag den nye barselslovgivning.
Fortalerne for Nato’s systematiske udvidelse mod øst har i over 25 år argumenteret med, at den sikre konsekvens heraf ville være ’projicering af stabilitet til Central- og Østeuropa’. Ukraine-krigen er beviset på, at argumentet er hult.
Fortalerne for Nato’s systematiske udvidelse mod øst har i over 25 år argumenteret med, at den sikre konsekvens heraf ville være ’projicering af stabilitet til Central- og Østeuropa’. Ukraine-krigen er beviset på, at argumentet er hult.
Ecco fremturer med moralske budskaber, men bliver i Rusland. En dansk topchef handler med Rusland og kalder sig neutral. Pragmatismen blomstrer i Danmark. Eller er det noget andet?
Da Ellemann-Jensen i februar blev sygemeldt med stress på ubestemt tid, lød kommentaren fra andre politikere: Nu skal Jakob have ro. Sådan er det langtfra for alle, der bliver sygemeldt. De møder nemlig – ofte meget hurtigt – systemet. På Kofoeds Skole…
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes