Debat
Timme Bisgaard Munk: Danmarks kriser er blevet for små til Mette Frederiksen
Det bliver så meget federe for Mette Frederiksen at kunne sige ’lev med det’ på en pressekonference, når hun har Nato’s samlede atomstyrke i baghånden.
Malene Jensen: Skal jeg acceptere sexisme i min svigerfamilie, bare fordi de kommer fra en anden kultur?
Traditionelle og sexistiske kønsrollemønstre dominerer fortsat i mange koreanske hjem. Men kan jeg som udlænding tillade mig at sige fra over for sexisme i min svigerfamilie?
Tor Nørretranders: Vi skal rystes og anfægtes af at mærke verden
Følelsen af, at noget er større end en selv, er en af livets vigtigste tilstande. Men den behøver ikke have noget med religion at gøre. Naturoplevelser og andre menneskers generøsitet kan fremkalde ærefrygt, som gør os mere venlige mod naturen og hinan…
Fungerende økonomiminister: Regeringen dropper ikke sine reformambitioner, selv om dansk økonomi er bedre end ventet
Det er uansvarligt at afblæse behovet for reformer, selv om dansk økonomi klarer sig bedre end ventet. Lad os i stedet bruge de stærke og robuste forudsætninger til at fremtidssikre Danmark.
Journalister: I det mindste er Elle ærlige om, at de diskriminerer systematisk
Medier bør gå forrest i kampen mod diskrimination. Modemagasinet Elles bevidste fravalg af kvinder med tørklæde viser os, at der er lang vej igen.
De landkort, vi kender, afspejler ikke virkeligheden. Vesten er ikke verdens navle
Vesten er ikke længere verdens magtcentrum.
Lokalpolitiker: Borgernes skattekroner bruges på Coca-Cola-aktier, mens velfærden lider
Københavns Kommune sparer på velfærden, mens skattekroner spekuleres i JPMorgan- og Coca Cola-aktier. Det kan vi ikke være bekendt.