»Tror du, at verden bare er til for at underholde dig«
Digte om dyr kan give et andet blik på naturen end videnskab og økodebat. Politikens anmelder Kim Skotte guider i naturdigtningen – fra Ovid til Marianne Larsen.
Digte om dyr kan give et andet blik på naturen end videnskab og økodebat. Politikens anmelder Kim Skotte guider i naturdigtningen – fra Ovid til Marianne Larsen.
Af frygt for at miste arbejdspladser har regeringen ikke givet havene tilstrækkelig beskyttelse. Men mange arbejdspladser er allerede gået tabt, fordi fiskene er forsvundet.
Offentlige debatter handler om at komme af med holdninger eller være forarget og krænket. Det gavner ingen.
Russernes vilje til at gå i døden for deres land kan vise sig at være enorm. Det kan vise sig at være deres stærkeste kort i krigen.
Lastbiler har i denne uge blokeret motorvejene i protest mod en ny klimafgift.
Jeg er 37 og har formået at skubbe mine problemer foran mig som en snebold, der bliver til en lavine af rædsel. Holdt min angst og depression ud i strakt arm, væk fra mig selv. Og nu står jeg der. I lort til halsen.
Regeringens forslag om kortere kandidater indebærer store risici for Danmarks vækst og velstand, og det er uklart, hvilket problem regeringen vil løse.
Regeringens forslag om kortere kandidater indebærer store risici for Danmarks vækst og velstand, og det er uklart, hvilket problem regeringen vil løse.
Coop-appen gør priserne ugennemsigtige, den stjæler din opmærksomhed, og den høster din data. Altsammen ting, som helt åbenbart ikke er i forbruger-ejernes interesser og vel på ingen måder heller i resten af samfundets interesse.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes