Debat
Bidens genopstilling siger alt om USA’s demokratiske krise
Bidens alder er en fare. Både for ham og USA.
Dagens tegning: Danse, danse, dukke min
Ledelsen på Det Kgl. Teater kører balletdanserne så hårdt, at de går ned med stress og får skader af overbelastning.
I Løvens Hule er der ingen Erin Brockovich-typer eller kritiske journalister
Igen og igen har tv-programmet Løvens Hule holdt mikrofonerne åbne for virksomheder med tvivlsomme produkter og udokumenterede påstande om grønne produkter og bæredygtighed. Hvis dyr og planter havde rettigheder som en skadevoldt person, stod DR med en…
Psykolog: Nogle af mine klienter ønsker sig syge
Hvis vi overdiagnostiserer, er det ikke kun et problem for den enkelte, men for hele samfundets forståelse af, at livet nogle gange gør ondt.
Mor til tvillinger og trillinger: Ane Halsboe-Jørgensen synes, at jeg skal være stolt over, at jeg har fået politikernes opmærksomhed. Hvor arrogant har man lov at være?
Jeg kan fejre, at oppositionen fik mit borgerforslag om udvidet barsel til tvillingeforældre på finansloven. Men der er en sten i skoen: Regeringen stemte i første omgang imod, fordi finansieringen manglede. Det lover ikke godt for fremtidige borgerfor…
Mor til tvillinger og trillinger: Man kan da ikke bede borgerne selv finde finansiering til deres borgerforslag
Jeg kan fejre, at oppositionen fik mit borgerforslag om udvidet barsel til tvillingeforældre på finansloven. Men der er en sten i skoen: Regeringen stemte i første omgang imod, fordi finansieringen manglede. Det lover ikke godt for fremtidige borgerfor…
Dagens tegning: Ga-Jol-uge
Denne sidste uge i april blev indledt med præsentation af en fem måneder forsinket stram finanslov og en vejrudsigt, som byder på masser af regn og blæst.
Erik Jensen: Det moderne livs bedste overraskelse er, når noget er så interessant, at vi glemmer telefonen
Når man bliver så forblændet af at se på folk, der arbejder med elegance og balance, at man fuldstændig glemmer at tjekke sin mobil, er det måske det moderne livs bedste overraskelse