Sådan fremtidssikrer vi pressefriheden i Danmark
Medieansvarsudvalget bør fjerne Justitsministeren som den, der udpeger medlemmerne af pressenævnet, og få styr på reguleringen af de nye teknologier. Det haster.
Medieansvarsudvalget bør fjerne Justitsministeren som den, der udpeger medlemmerne af pressenævnet, og få styr på reguleringen af de nye teknologier. Det haster.
Der skal gøres plads til at lade ting være drevet af interesse og lyst i folkeskolen. Det kræver et opgør med skolernes og forældrenes krav til og forståelse af læring.
Det er et ædelt motiv, at flere skal hurtigere i behandling efter eksempelvis ulykker. Men det må ud i det åbne, hvilken pris det reelt har for dem, der skubbes ud til ingenting i den anden ende.
Israel har aldrig været stærkere militært og mindre truet eksternt. Men Netanyahu og hans højreekstremister er ved at undergrave dets demokrati.
Israel har aldrig været stærkere militært og mindre truet eksternt. Men Netanyahu og hans højreekstremister er ved at undergrave dets demokrati.
Hvis jeg var en virksomhedsleder, der lige nu skulle beslutte, om vi skal blive på TikTok, ville jeg sige, at vi skulle køre videre. Men jeg ville også med det samme begynde at udforme planen for, hvordan vi trækker os.
Dansk beskæftigelsespolitik har i de sidste mange år været et vigtigt redskab i udviklingen af velfærdssamfundet. Uanset hvordan fremtidens beskæftigelsespolitik bliver organiseret, er det vigtigt, at de elementer, som har vist sig virksomme, viderefør…
Mens vi i Vesten er begyndt at omfavne forskellige kropstyper, er det ikke tilfældet i Sydkorea. Så skal vi overveje en ekstra gang, hvordan storforbruget af koreanske kulturprodukter påvirker os?
’Workfluenceren’ omfavner sin arbejdsplads med plusord som respekt, tillykke, godt gået og så flot på sociale medier. Det er dødssygt at læse.
Vi risikerer at ende med en overvågningsstat.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes