Debat
Professor: »Det er ikke i Ukraine, ikke i Europa, at det afgøres, hvor verden bevæger sig hen«
På den store scene er fremtidens konflikt stadig mellem USA og Kina. Men Ukraine-krigen har afgørende effekter både globalt og regionalt.
Professor: »Det er ikke i Ukraine, ikke i Europa, at det afgøres, hvor verden bevæger sig hen«
På den store scene er fremtidens konflikt stadig mellem USA og Kina. Men Ukraine-krigen har afgørende effekter både globalt og regionalt.
Studerende: Tiden er løbet fra dating-eksperimenterne
Programmer som ’Gift ved første blik’, ’Vild kærlighed’, ’Alene sammen’ og ’Matchet på Mælkevejen’ sætter alle spørgsmålstegn ved vores måde at date og forelske os på. Men er der virkelig flere seere derude, som tror på præmissen i disse programmer?…
Camilla-Dorthea Bundgaard: Ulovlige tvangsanbringelser handler ikke om de andre forældre. De handler om dig og dine børn
Middelklassens kvinder oplever nu også at blive mistænkeliggjort og får deres forældreskab gransket af kommunen. Hvordan er det kommet så vidt?
Lærer i åbent brev til Cille Hald Egholm: Jeg er lærer, så selvfølgelig tager jeg arbejdet med hjem
Arbejdsmiljøet i det offentlige er katastrofalt dårligt, fordi politikere presser citronen. Så de skal ikke negligere, at vi selvfølgelig risikerer at gå ned med stress.
EU-korrespondent: Bruxelles er blevet spionernes hovedstad
Med en ny slags kold krig mellem stormagterne er spionage for alvor kommet tilbage på dagsordenen, skriver EU-korrespondent Karin Axelsson i denne klumme.
Pensionist: Ja tak, rejs de vindmøller i min baghave
Selvfølgelig er der plads til vindmøller i København. Det manglede da bare.