Chefredaktøren: Ellemann er sygemeldt, forsvaret sejler og regeringen er ved at tabe sin vigtigste politiske sag på gulvet
Regeringen skaber lige nu betydelig flere problemer, end den løser.
Regeringen skaber lige nu betydelig flere problemer, end den løser.
Jeg har for længst erstattet min ungdoms foragt for middelklassen med respekt. Jeg har opgivet revolutionen og håber, at vi i stedet kan løfte alle mindre privilegerede ind i den forkætrede middelklasse.
I et interview i Weekendavisen udtrykker dronning Margrethe støtte til det danske militærbidrag til Ukraine.
Vi blander os i hinandens forældreskab med sukkerpolitikker, fødselsdagsgaveregler, skærmregimer osv. Men når Asta og Bertrams mor drikker for meget, klapper alle i.
Børns skærmbrug vækker også bekymring i Kina, og regeringen har derfor indført et loft på højest tre timers computerspil om ugen. Men skærmene sniger sig ind i alle dele af livet, siger Li Xin fra Shanghai, som er far til to.
KL vil ikke længere lade landets kommuner udbetale løn til meritstuderende på pædagoguddannelsen. Det er dumt.
Forskning peger på, at taknemmelighedsøvelser kan omprogrammere sindet, så det sættes fri fra negativ bias og fokus på alle uopfyldte ønsker og utilfredsstillede behov. Men som politisk redskab bliver taknemmelighed manipulerende.
Som tusindvis af danskere har klimaforsker Sebastian Mernild tilbragt ugen på de sorte pister i Østrig. Det skal alle kunne gøre uden dårlig samvittighed overfor klimaet, mener han.
Med nyheden om Nomas ’lukning’ gentager vi fortællingen om Redzepi som geniet bag den enestående restaurant. Men sandheden er, at Nomas succes kun findes i kraft af de horder af underbetalte ansatte, der har stået i køkkenet gennem årene. Hvis ikke vi …
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes