Michael Jarlner: Et særligt ord plager verdens mest magtfulde mænd og kvinder
Krise og opbrud står i flammeskrift, når det ofte udskældte World Economic Forum fra mandag samles til årsmøde i den schweiziske bjergby Davos.
Krise og opbrud står i flammeskrift, når det ofte udskældte World Economic Forum fra mandag samles til årsmøde i den schweiziske bjergby Davos.
Hvis vi skal løse kriserne, skal verdens velstand fordeles til gavn for flere og ikke kun for de få. Vi bør beskatte de rige langt mere – også i Danmark.
Jeg troede, at jeg var en renlig person. Et par år i Østasien har lært mig noget andet.
Der har været en udbredt fordømmelse af de voldelige antidemokratiske protester i Brasilien. Men det er stadig en smule uklart, om Brasiliens demokrati grundlæggende er truet.
Tiden med offentlighedsloven i sin nuværende form har vist, at det er uhensigtsmæssigt at give myndighederne for vide og upræcise muligheder for at mørklægge beslutningsprocesserne.
Selv kalder regeringen sig et arbejdsfællesskab. Om det så er niveauet over eller under et kontorfællesskab, er uklart. Problemet er bare, at sådan fungerer en regering ikke.
Vi har indrettet alle vore uddannelser med 3 år til bachelor og 2 år til kandidat, fordi det er mønsteret i samtlige EU-lande.
Jeg er kandidatstuderende. Det vil jeg ikke føle mig nødsaget til at skulle forsvare.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes