Debat
Dekan svarer studerende i oprør: Københavns Universitet skal være for de mange. Ikke bare et larmende flertal
Den seneste apv taler sit tydelige sprog om de problemer, der er på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet, medgiver Mikkel Vedby Rasmussen efter hård kritik fra de studerende. Til gengæld begræder han, at aktivistiske gruppering…
Dekan svarer studerende i oprør: Københavns Universitet skal være for de mange. Ikke bare et larmende mindretal
Den seneste apv taler sit tydelige sprog om de problemer, der er på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet, medgiver Mikkel Vedby Rasmussen efter hård kritik fra de studerende. Til gengæld begræder han, at aktivistiske gruppering…
Dagens tegning: Kortene på bordet
Donald Trump har haft succes med at sælge sig selv som superhelt på samlekortet. Nu er 6. januar-komiteen klar med anklager, der kan sende ham i fængsel. Der bliver behov for nye kort.
Bachelor i sociologi: På min Instagram bliver jeg kaldt en »snotforkælet overklassemobbe«, så snart jeg bare nævner ordet ligestilling
Det er nærmest en utømmelig spand af online had, der bliver hældt ud over en, når man blot stilfærdigt står ved, at man er feminist.
Pensioneret højskolelærer: Informationsmylder eller fred i sindet?
Såfremt Gutenberg, Marconi og Graham Bell havde vidst, hvad deres opfindelser ville føre med sig, er jeg ikke sikker på, at de havde færdiggjort dem
Her i Europa, hr. emir, har kufferter fulde af kontanter en dårlig lugt …
Respekt køber man ikke. Man gør sig fortjent.
Her i Europa, hr. emir, har kufferter fulde af kontanter en dårlig lugt …
Respekt køber man ikke. Man gør sig fortjent.
Adjunkt: Stop Erdogan i at starte en ny krig mod kurderne
Tyrkiets militær udfører allerede daglige luftangreb i Rojava. Vesten er nødt til at gribe ind over for Erdogan.
Michael Seidelin: Vi lærte også meget godt under VM i Qatar
VM blev et meget politisk VM. For mange arabere genopdagede man fællesskab og solidaritet med Palæstina, skriver Michael Seidelin i denne Signatur.